W latach 1968-70 zbudowano nową szosę, łącznik quasiaustostrady z obwodnicą Brzegu. Powstał wtedy nowy zjazd z autostrady w okolicy Owczar. W ten sposób ruch tranzytowy zachód-wschód i trasa międzynarodowa E-22 nie prowadziła już przez centrum Wrocławia i Oławę tylko jedną nitką autostrady a od Owczar nowym łącznikiem do obwodnicy Brzegu i dalej przez Skorogoszcz do Opola. Podobnej długości łącznik powstał ze Strzelec Opolskich do gliwickiego odcinka autostrady.
W latach 70. XX wieku, w okresie gierkowskim, podjęto próbę dokończenia budowy, ale zakończyła się wzniesieniem tylko kilku mostów nad terenem zalewowym po drugiej stronie Nysy Kłodzkiej i drobnymi przygotowaniami w tamtej okolicy.
Pod koniec lat 80. poważnie wznowiono prace i w roku 1989 otworzono jeden pas na odcinku z Przylesia do Sosnówki, w ten sposób autostrada przejęła funkcję szlaku E-40, co odciążyło starą trasę przebiegającą przez wioski Ziemi Brzeskiej.
Zakończenie budowy nowoczesnej dwupasmowej autostrady na całym odcinku między Wrocławiem a Strzelcami nastąpiło w roku 2001 i wiązało się to z przebudową węzła w Przylesiu i zamknięciem wszystkich pozostałych węzłów w okolicy. Teraz wjazd i zjazd znajduje się wyłącznie od strony Przylesia, w tym celu zbudowano nową drogę dojazdową i specjalny wiadukt ze ślimakiem.
Z współczesnych nam czasów pochodzi nowa droga dojazdowa z parkingiem, nowy wiadukt i ślimaki pozwalające na wjazd i zjazd z autostrady oraz cały północny pas austostrady.
Most na Nysie Kłodzkiej.
Przeprawa autostrady nad rzeką skłąda się z dwóch niezależnych mostów, po każdym prowadzi jedna nitka autostrady.
Most północny postał w roku 1942. Nie został wtedy oddany do użytku, bo budowa jezdni autostrady zakończyła się pod Przylesiem. Wówczas była to budowla bardzo nowatorska, prawdopodobnie czwarty przypadek na świecie, w którym zastosowano beton sprężony. Projektantem tego rozwiązania był E. L. Freyssinet. Przęsło ma długość 45 metrów, jest to obecnie najdłuższe w Polsce przęsło z belek prefabrykowanych. Most oddano do użytku dopiero w 1988 roku. Drugi, bliźniaczy most, zbudowano dopiero przy ostatniej modernizacji autostrady i oddano do użytku w 1999 roku.