Znak szlaku Szlak Ścieżką Pana Piotra
Leśna Woda - Wójcice

Wspaniały dla rowerzystów Doskonały dla pieszych Niedostępny dla samochodów
  • Wspaniały dla rowerów górskich i trekkingowych.
  • Doskonały dla pieszych.
  • Niedostępny dla samochodów.
  • Trasa łatwa technicznie, po oznakowaniu także łatwa do odnalezienia. Przy starcie z Leśnej Wody nie trzeba się zniechęcać pierwszymi 50 metrami piasku. Dalej jest idealnie. Cały czas lasem.

Szlak ten jest oficjalnym, czerwonym, rowerowym, turystycznym szlakiem PTTK, który jednak nie został jeszcze oficjalnie oddany do użytku. Dlatego oznakowanie ogranicza się do 5 km w lesie, tylko znakami malowanymi. Projekt przewidywał połączenie Leśnej Wody z Brzegiem. Docelowo może to być trasa Namysłów - Brzeg - Grodków - Nysa (Otmuchów).

Przebieg szlaku w kierunku: Kierunek: na północ

Km Atrakcje Punkty na trasie Opis drogi Foto:
    0,00 Leśna Woda Początek szlaku znajduje się w na początku wsi, przy tablicy oznaczającej obszar zabudowany.
    Od razu skręcamy do lasu drogą o naturalnej nawierzchni.
        Las koło Bunkierków Na pierwszym skrzyżowaniu w lewo, wzdłuż ogrodzenia posesji. Dwadzieścia metrów dalej w prawo, ścieżką między drzewami. Kilkadziesiąt metrów dalej ścieżka łączy się z inną ścieżką.
        Ścieżka Pana Piotra Od tego miejsca jedziemy malowniczą wąziutką ścieżką wijącą się między drzewami, ale cały czas prosto. Jest to „Ścieżka Pana Piotra”. Tak jedziemy niemal kilometr.
          Skrzyżowanie z leśną drogą. Tu szlak skręca w lewo.

Propozycja innej drogi Ścieżka jednak prowadzi dalej prosto, aż do Wójcic. Nie jest oznakowana, ale nie sposób się zgubić pod warunkiem, że będziemy jechać prosto! Po drodze można poszukać bunkierka (nr 1).
    + 1,53
    = 2,20
    rezerwat przyrody skrzyżowanie koło rezerwatu Skrzyżowanie wąznych dróg leśnych. Szlak skręca w prawo do Wójcic

Warto jednak odbić w lewo, drogą w kierunku Bystrzycy. 400 metrów dalej znajduje się rezerwat przyrody „Leśna Woda”
    + 1,84
    = 4,04
      początek Wójcic Wyjeżdżamy z lasu. Tu warto oglądnąć się przez prawe ramię. Widać wąską ścieżkę wychodzącą z lasu - to właśnie Ścieżka Pana Piotra. Szlak prowadzi prosto, do centrum wsi.
    + 0,99
    = 5,14
      Wójcice Wiejskim duktem dotrzemy do ulicy asfaltowej, tam w prawo, ostatnie 300 metrów doprowadzi nas do głównego skrzyżowania koło remizy. Tu szlak się kończy.
    Droga w lewo prowadzi do Bierutowa, prosto leśna droga zaprowadzi do Barucic, w prawo szosa do Dobrzynia i Brzegu.