Ścieżka dydaktyczna wzdłuż drogi „Lubszanki”

Jedna z dwóch ścieżek wytyczona przez nadleśnictwo w 2001 roku. Znajduje się w północnej części Lasu Lubszańskiego.
Pętla rozpoczyna się na parkingu położonym na leśnej drodze zwanej „Lubszanką” (Lubsza - Rogalice), 200 metrów od głównej szosy nr 39 do Rogalic.
Najłatwiej tam trafić jadąc szosą od strony Rogalic. Zaraz na początku lasu szosa zakręca w lewo, tu należy zjechać w leśną drogę na skos w prawo. Najlepiej kierować się żółtym szlakiem pieszym, który zaprowadzi z centrum Rogalic aż do parkingu i będzie towarzyszył nam jeszcze przez pierwsze kilometry ścieżki. Ścieżka jest długa, ma 7 kilometrów i aż 13 przystanków, czyli miejsc w których stoją tablice informacyjne. Przebieg nie jest skomplikowany. Prowadzi na południowy-zachód Lubszanką, w połowie zakręca i wraca prawie równolegle prosto linią oddziałową (przed wojną linia ta nazywała się Schmiedeck-Linie).
Przeznaczona do pokonania pieszo, ale z uwagi na długość można też wykorzystać rower, nawierzchnie leśne, trochę kałuż i miejscami trawa.
Uwaga, tu można się zgubić!Na końcu brak drogowskazu kierującego do parkingu, więc trzeba skręcić intuicyjnie przed szosą w lewo.
Zaraz na początku trasy duża dawka wiedzy, chyba z 10 tablic z najróżniejszymi informacjami o gopodarce leśnej i ochronie przyrody. Później tablice będą już rzadziej i w mniejszych ilościach. Oto jeden z przystanków, przy Lubszance, gdzie można nie tylko poczytać, ale i odpocząć w słońcu na ławeczkach. Tematem tablic jest modrzew, zresztą widoczny także na zdjęciu. Początkowy odcinek ścieżki nieznacznie prowadzi pod górę. Warto wiedzieć, że w lesie po lewej stronie znajduje się najwyższy punkt na prawobrzeżnej części Ziemi Brzeskiej. Ma „aż” 176 m n.p.m.
Wycieczkę ścieżką można połączyć z odwiedzeniem innej ścieżki prowadzącej przez rezerwat. Można do tego wykorzystać biegnący tam szlak żółty.
Więcej o zawartości tablic jest w opisie tej drugiej ścieżki.