Ponadto w lesie tym rosną trzy inne pomniki buk i dwa graby. Dużo dalej, tuż przed rozwidleniem szosy na Rogalice i Mąkoszyce, po lewej stronie drogi, w oddziale leśnym 248, stoi pomnik wystawiony w 1985 r. ku czci kaprala MO Tomasza Szyszki, który poległ 13 IV 1947 r. w ochronie ładu i porządku publicznego.
Początek zachowanej drogi odnaleźć można wyjeżdżając z Barucic w kierunku Rogalic. Tuż za osadą leśną Baruta szosa zakręca w lewo, a w prawo odbija droga leśna, bardzo niepozorna. Na początkowym odcinku jest tam głęboki piasek, który skutecznie odstrasza rowerzystów a nawet pieszych. Po stu metrach jednak dróżka jest już na tyle ubita, że można nią jechać bez przeszkód.
Historyczny trakt przecina Lubszankę w pobliżu parkingu, następnie szosę 39 i zbliża się do Smolarki. W przysiółku tym zahacza tylko o dwa położone przy lesie domy, by dalej prowadzić wzdłuż lasu na wschód. Do Mąkoszyc jednak Traktem Krakowskim nie dojedziemy, gdyż przecina go linia kolejowa. Trzeba zrobić mały objazd i skorzystać z wiaduktu.
W sumie trakt w zachował się w nienaruszonym stanie na odcinku 5,0 kilometrów. Od dawna nie jest używany, nawet przez miejscowych, bo z Barucic do Mąkoszyc powstała wygodniejsza droga przez Rogalice. Kupcy dawno korzystają z kolei oraz szos i autostrady po lewej stronie Odry. Przed ostatnią wojną dróżka nosiła jeszcze nazwę Krakauer Weg, choć zapewne nikt z niej już nie korzystał. Dziś o trakcie pamiętają tylko leśnicy, którzy przekazując tradycję ocalili Trakt Krakowski od zapomnienia.
Stara, częściowo utwardzana, droga leśna będąca najkrótszym połączeniem z Lubszy do Rogalic. Ma 7,0 kilometrów.
Rozpoczyna się na końcu Osiedla w Lubszy, prowadzi w pobliżu leśniczówki Lubsza. Tam jest rozwidlenie, droga w lewo prowadzi do Barucic, a Lubszanka w prawo. Kończy się po drugiej stronie lasu pod Rogalicami. Tam jest dogodny parking, do którego można dojechać od szosy 39.
Wzdłuż prawie całej drogi prowadzi żółty turystyczny szlak pieszy. Prawie, bo na półkilometrowym odcinku szlak odbija do pobliskiego rezerwatu przyrody.
W północnym odcinku drogi towarzyszą plansze ścieżki dydaktycznej, która ma koniec/początek na parkingu na końcu Lubszanki.
Przed II wojną droga ta nazywana była Breite Strasse (Szeroką Drogą).
Przy Lubszance leśnej drodze
z Rogalic do Lubszy kamień upamiętniający tragiczną śmierć leśnika Karla
Luckasa (sprzed II wojny światowej). Nic o nim nie wiemy, oprócz tego, że zginął śmiercią tragiczną 30.8.1924
Kamień stoi na południowym poboczu
drogi (idąc od strony Rogalic to na lewym poboczu), w leśnym oddziale nr
203, około 400 metrów przed miejscem, w którym żółty szlak skręca z traktu
w kierunku rezerwatu.
Ponadto w Lesie Lubszańskim, w okolicach Rogalic i Leśnej Wody zachowało się kilka tajemniczych mogił bez inskrypcji: koło Leśnej Wody, nieopodal skrzyżowania lubszanki z Drogą Krakowską i koło stacji Rogalice. Dwa pierwsze groby to mogiły pojedynczych żołnierzy niemieckich, którzy tu zginęli w styczniu 1945 r. Mimo tylu lat do dziś groby są porządkowane.
Sztajnlinia (niem. Stein-Linie) to jedna z najważniejszych linii oddziałowych w Lesie Lubszańskim a jednocześnie ważna utwardzona droga prowadząca z Dobrzynia do Barucic.
W pobliżu drogi, w oddziale 130 stoi czwarty z bunkierków opisanych pod hasłem kompleks strzelnicy Kruppa.